Articolul 10: Starea “rezolvată”

## Articolul 10: Starea “rezolvată”

– 10b) Se consideră puzzle-ul numai în starea statică, după ce timer-ul a fost oprit în urma rezolvării.
– 10c) Puzzle-ul poate să aibă orice orientare la finalul rezolvării.
– 10d) Toate piesele puzzle-ului trebuie să fie complet atașate în pozițiile normale. Excepție: vezi 5b5.
– 10e) Un puzzle este rezolvat când toate fețele capătă aceeași culoare și toate părțile sunt aliniate conform limitelor specificate mai jos:
– 10e1) Pentru oricare două părți adiacente (ex: două straturi paralele, adiacente ale cubului) ale puzzle-ului care nu sunt aliniate mai mult decât limita descrisă în 10f, se consideră că puzzle-ul mai are nevoie de o mișcare adițională pentru a fi rezolvat (vezi “Outer Block Turn Metri” în Articolul 12).
– 10e2) Dacă nici o mișcare nu mai este necesară pentru a aduce puzzle-ul în starea rezolvată, acesta este considerat rezolvat fără penalizări.
– 10e3) Dacă mai este necesară o mișcare, se va considera rezolvat cu o penalizare de timp (+2 secunde).
– 10e4) Dacă mai mult de o mișcare este necesară, puzzle-ul este considerat nerezolvat (DNF).
– 10f) Limitele acceptate pentru nealiniere ale puzzle-urilor:
– 10f1) Puzzle-urile tip cub: cel mult 45 de grade.
– 10f2) Megaminx: cel mult 36 de grade.
– 10f3) Pyraminx: cel mult 60 de grade.
– 10f4) Square-1: cel mult 45 de grade (U/D) sau 90 de grade (/).
– 10h) Puzzle-urile nespecificate în acest articol sunt judecate conform stadiului rezolvat al puzzle-ului în cauză, aplicând regulamentul corespunzător, similar cubului Rubik.