Rezolvarea cubului Rubik – Fridrich

Metoda pentru avansați Fridrich

F2L (41 cazuri)

F2L = First two layers sau altfel spus rezolvarea primelor două straturi deodată, introducând 4 perechi de colț-muchie la locul potrivit. Ce trebuie să faceţi la acest pas este să conectaţi un colț de muchia corespunzătoare (pe faţa galbenă), iar apoi să îl introduceţi la locul potrivit. Cele mai multe cazuri se vor termina prin a le insera prin R U R’ sau R U’ R’ şi simetricele lor.

Pentru acest pas vă sugerez să vă uitaţi pe algoritmi, să îi aplicaţi încet observând cum funcţionează şi cum se mută perechile, iar apoi  să încercaţi să rezolvaţi singuri. Nu este greu şi vă va ajuta să înțelegeţi mai bine cubul. Dacă înţelegeţi cazurile de mai jos, nu vor fi probleme cu învăţarea lor şi fără a vă uita pe cazuri. Fiecare caz poate fi rezolvat în mai multe feluri. Puteţi să descoperiţi chiar voi o execuţie mai simplă sau care e mai utilă pentru voi.


Vă mai sugerez să învăţaţi să executaţi fiecare caz din orice unghi şi nu doar din poziţia arătată, dar acest lucru va veni cu timpul. Este bine să evitaţi rotirile cubului pe parcursul rezolvării pentru a nu pierde timp. Ideal ar fi să ajungeţi să ştiţi să executaţi aceşti algoritmi cu ochii închişi şi nu va fi greu odată ce vă intră în reflex.

Iar cel mai important sfat pentru această etapă este: să nu vă grăbiţi sau să executaţi rapid! Rezolvaţi într-un ritm mai lent, dar uitându-vă după următoarea pereche ce trebuie rezolvată. După ce aţi terminat cu acesta treceţi la următoarea – începeţi să vă uitaţi după următoarea pereche în timp ce o rezolvaţi pe cea prezentă!

Ca să rezum ce trebuie făcut la acest pas şi câteva sugestii personale:

1.a. Pentru început executaţi primii 4 algoritmi din F2L. Executaţi-i pe cubul vostru încet şi încercaţi să priviţi cum se mută cubuleţele care vă interesează. După aceea încercaţi să faceţi şi singuri acelaşi lucru, eventual şi din alte poziţii.

1.b. Procedaţi la fel şi pentru alte cazuri, doar analizând ce se întâmplă, fără a încerca să învăţaţi într-o primă fază.

2. După ce v-aţi dat seama ce înseamnă şi cum funcţionează F2L-ul, încercaţi să nu vă mai uitaţi pe algoritmi şi să îi faceţi singuri. Reveniţi aici doar dacă nu vă daţi seama cum se rezolvă un anume caz.

3. Abia după ce v-au intrat în reflex toate cazurile acestea şi le ştiţi foarte bine (1-2-3 luni) ,treceţi la etapa cu privitul următoarei perechi în timp ce o rezolvaţi pe cea prezentă… şi nu vă grăbiţi la execuţie. Nu viteza scade timpii rezolvării, ci ritmul constant fără opriri!

Aproape toţi algoritmii de mai jos sunt cei folosiţi de mine. Ulterior, dacă vreți să evoluați și mai mult, puteți căuta pe internet și alți algoritmi ai unui caz anume. Nici un caz nu se rezolva într-un singur fel.

Cazurile de bază

  • 1R U R’

  • 2U R U’ R’

  • 3y’ R’ U’ R

  • 4Dw’ L’ U L

Cazurile de mai sus sunt esenţiale şi cele mai simple. Dacă aţi înţeles ideea de funcţionare a lor vă va fi destul de uşor şi mai departe, chiar dacă situaţiile se vor încurca un pic. Seturile de mişcări de mai sus,”Trigger”, sunt cele mai simple fingertrickuri din speedcubing şi se execută ca o singură mişcare. În general vă va lua mai puţin de 0.5s să executaţi cele 3 mişcări R U R’. Majoritatea cazurilor F2L se vor finaliza prin aceste procedee: R U R’ / L U’ L’ (simetricul).

Colţ şi muchie în stratul de sus I:

  • 5(U’ R U’ R’ U) (R U R’)

  • 6Dw (R’ U R U’) (R’ U’ R)

  • 7(U’ R U R’ U) (R U R’)

  • 8(Dw R’ U’ R U’) (R’ U’ R)

  • 9(R’ U2) (R2 U R2 U R)

  • 10(U’ R U2 R’) Dw (R’ U’ R)

  • 11Dw (R’ U2 R U2) (R’ U R)

  • 12(U’ R U2 R’ U2) (R U’ R’)

  • 13U’ (Rw U’) (R’ U R U Rw’)

  • 14(U’ R U R’ U2) (R U’ R’)

Colţ şi muchie în stratul de sus II:

  • 15U (M’ U R U’ Rw’ U’) (R U R’)

  • 16Lw (U L’ F’ L’ U’) Lw’

  • 17(R U2 R’ U’) (R U R’)

  • 18(R’ F R F’) (R U’ R’) (U R U’ R’)

  • 19U2 (R U R’ U) (R U’ R’)

  • 20U2 y’ (R’ U’ R) U’ (R’ U R)

  • 21U (R U2 R’ U) (R U’ R’)

  • 22y’ U’ (R’ U2 R U’) (R’ U R)

  • 23U (R U’ R’ U’) (R U’ R’ U) (R U’ R’)

  • 24Dw’ (L’ U L U) (L’ U L U’)  (L’ U L)

Colțul în stratul de jos și muchia în cel de sus:

  • 25

    (U R U’ R’) F (R’ F’ R)

  • 26

    U’ (R U’ R’ U’ R U R’) U (R U R’)

  • 27

    y (L’ U L U’) (L’ U L)

  • 28

    (R U’ R’ U) (R U’ R’)

  • 29

    (R U R’) U’ (R U R’)

  • 30

    (R’ F R F’ U) (R U’ R’)

Colțul pe stratul de sus și muchia în mijloc:

  • 31

    (U R U R’) U2 (R U R’)

  • 32

    (U’ R U’ R’) U2 (R U’ R’)

  • 33

    U’ (R U M’ U’) (R’ U R U) Rw’

  • 34

    (U’ R U R’) Dw (R’ U’ R)

  • 35

    (R U’ R’ U) y (L’ U L)

  • 36

    (R U R’) U’ (R U R’) U’ (R U R’)

Colțul în stratul de jos și muchia în mijloc:

  • 37

    (R U’ R’) Dw (R’ U2 R) U2′ (R’ U R)

  • 38

    (R U’ R’) U (R U2 R’) U (R U’ R’)

  • 39

    (R U’ R’) U’ (R U R’) U2 (R U’ R’)

  • 40

    (R U’ R’) (U2 y’) (R’ U’ R) U’ (R’ U R)

  • 41

    (R U’ R’ U’) (R U’ R’ U) y’ (R’ U’ R)

    Click aici pentru varianta printabila a algoritmilor F2L: F2L