## Articolul 12: Notații
– 12a) Notații pentru cubul Rubik și puzzle-uri similare:
– 12a1) Mișcări ale fețelor:
– 12a1a) În sensul acelor de ceasornic, 90 de grade: F (fața din față), B (fața din spate), R (fața din dreapta), L (fața din stânga), U (fața de sus), D (fața de jos).
– 12a1b) În sensul invers acelor de ceasornic, 90 de grade: F’, B’, R’, L’, U’, D’ (vezi Regulament 12a1).
– 12a1c) 180 de grade: F2, B2, R2, L2, U2, D2 (vezi Regulament 12a1).
– 12a2) Mișcări ale mai multor straturi exterioare (stratul exterior plus straturi interioare adiacente; unde n este definit ca numărul total de straturi de mișcat; n poate fi omis în cazul a două straturi):
– 12a2a) În sensul acelor de ceasornic, 90 de grade: nFw, nBw, nRw, nLw, nUw, nDw. (vezi Regulament 12a1).
– 12a2b) În sensul invers acelor de ceasornic, 90 de grade: nFw’, nBw’, nRw’, nLw’, nUw’, nDw’ (vezi Regulament 12a5).
– 12a2c) 180 de grade: nFw2, nBw2, nRw2, nLw2, nUw2, nDw2 (vezi Regulament 12a5).
– 12a3) Outer Block Turn Metric (OBTM) este definit ca:
– 12a3a) Fiecare mișcare din categoria “Mișcări ale fețelor” și “Mișcări ale mai multor straturi exterioare” este considerată o singură mișcare.
– 12a3b) Fiecare rotație a cubului este considerată 0 mișcări.
– 12b) Rotații pentru toate puzzle-urile în formă de cub.
– 12b1) În sensul acelor de ceasornic, 90 de grade: [f] sau z, [b] sau z’, [r] sau x, [l] sau x’, [u] sau y, [d] sau y’. (vezi Regulament 12a1).
– 12b2) În sensul invers acelor de ceasornic, 90 de grade: [f’] sau z’, [b’] sau z, [r’] sau x’, [l’] sau x, [u’] sau y’, [d’] sau y (vezi Regulament 12b1).
– 12b3) 180 de grade: [f2] sau z2, [b2] sau z2, [r2] sau x2, [l2] sau x2, [u2] sau y2, [d2] sau y2 (see Regulament 12b1).
– 12c) Notații pentru Square-1:
– 12c1) Mișcările sunt aplicate cu cea mai mică parte a stratului din mijloc în partea stângă a feței din față.
– 12c2) (x, y) înseamnă: întoarce stratul de sus de x ori cu 30 de grade în sensul acelor de ceasornic și întoarce stratul de jos de y ori cu 30 de grade în sensul acelor de ceasornic.
– 12c3) “/” înseamnă: întoarce jumătatea dreaptă a puzzle-ului cu 180 de grade.
– 12d) Notații pentru Megaminx (doar notații pentru amestecat):
– 12d1a) În sensul acelor de ceasornic, 72 de grade: U (față de sus).
– 12d1b) În sensul invers acelor de ceasornic, 72 de grade: U’ (fața de sus).
– 12d2) Alte mișcări sunt aplicate ținând 3 piese fixate în partea stânga-sus a puzzle-ului:
– 12d2c) În sensul acelor de ceasornic, o mișcare de 144 de grade a întregului puzzle cu excepția celor 3 piese din stânga-sus: R++ (straturi vertical), D++ (straturi orizontal).
– 12d2d) În sensul invers acelor de ceasornic, o mișcare de 144 de grade a întregului puzzle cu excepția celor 3 piese din stânga-sus: R– (straturi vertical), D– (straturi orizontal).
– 12e) Notații pentru Pyraminx:
– 12e1) Puzzle-ul este orientat cu fața de jos complet orizontal și fața din față complet înstre persoana care ține Pyraminx-ul.
– 12e2) În sensul acelor de ceasornic, 120 de grade: U (cele 2 straturi de sus), L (cele 2 straturi din stânga), R (cele 2 straturi din dreapta), B (cele 2 straturi din spate), u (vârful de sus), l (vârful din stânga), r (vârful din dreapta), b (vârful din spate).
– 12e3) În sensul invers acelor de ceasornic, 120 de grade: U’ (cele 2 straturi de sus), L’ (cele 2 straturi din stânga), R’ (cele 2 straturi din dreapta), B’ (cele 2 straturi din spate), u’ (vârful de sus), l’ (vârful din stânga), r’ (vârful din dreapta), b’ (vârful din spate).
– 12g) Notații pentru Clock:
– 12g1) Puzzle-ul este orientat cu 12-le în sus și oricare față în față.
– 12g2) Mișcă butoanele în sus: UR (sus-dreapta), DR (jos-dreapta), DL (jos-stânga), UL (sus-stânga), U (ambele de sus), R (ambele din dreapta), D (ambele de jos), L (ambele din stânga), ALL (toate).
– 12g3) Mișcă o rotiță alăturată unei poziții ridicate (în sus) și mișcă toate butoanele în jos ulterior: x+ (x mișcări în sensul acelor de ceasornic), x- (x mișcări în sensul invers acelor de ceasornic).
– 12g4) Mișcă puzzle-ul pe cealaltă față astfel încât 12-le să rămână orientat în sus, iar după aceea mișcă toate butoanele în jos: y2.