Articolul 4: Amestecarea

Scrambling-ul

## Articolul 4: Scrambling-ul (Amestecarea)

– 4a) Un scrambler aplică secvența de amestecare/scramble-ul primit puzzle-ului.
– 4b) Puzzle-ul trebuie amestecat folosind un scramble aleator, generat de computer.
– 4b1) Scramble-urile nu trebuie văzute sau inspectate înainte de competiție și nu trebuie filtrate sau selectate în nici un fel de către Delegatul WCA.
– 4b2) Scramble-urile unei runde sunt disponibile doar Delegatului WCA și scrambler-ilor pentru runda/proba respectiva. Excepție: Fewest Movesc Challenge unde concurenții primesc scramble-urile pe parcursul rundei (vezi Articolul E).
– 4d) Orientarea pentru scrambling:
– 4d1) Puzzle-urile cubice și Megaminx sunt amestecate cu fața albă (dacă nu există, atunci cea mai deschisă) în sus și verde în față (dacă nu există, atunci cea mai inchisă culoare adiacenta).
– 4d2) Pyraminx-ul se amestecă cu fața galbenă (daca nu există, atunci cea mai deschisă) în jos și verde în față (daca nu există, atunci cea mai inchisă).
– 4d3) Square-1 se amestecă cu cea mai închisă culoare în față (dintre cele două orientări posibile pentru amestecat).
– 4f) Scramble-urile pentru competiție trebuie generate folosind programul oficial WCA disponibil pe site-ul WCA.
– 4g) După amestecarea puzzle-ului, scrambler-ul trebuie să verifice că a amestecat puzzle-ul corect. Dacă starea puzzle-ului este greșită, trebuie să o corecteze (ex: să rezolve puzzle-ul și să aplice din nou, corect, scramble-ul).
– 4g1) Excepție: Pentru cuburile 6x6x6 și 7x7x7 nu este necesar să se corecteze scramble-ul. Este la latitudinea Delegatului WCA.